NIE ZMUSZAJMY DZIECI DO AKTYWNOŚCI,
LECZ WYZWALAJMY AKTYWNOŚĆ,
NIE KAŻMY MYŚLEĆ,
LECZ TWÓRZMY WARUNKI DO MYŚLENIA.
NIE ŻĄDAJMY, LECZ PRZEKONUJMY.
POZWÓLMY DZIECKU PYTAĆ
I POWOLI ROZWIJAJMY JEGO UMYSŁ TAK,
BY SAMO WIDZIEĆ CHCIAŁO.
Janusz Korczak

Będziemy uczyć wielu ciekawych i interesujących rzeczy, będziemy eksperymentować, badać, doświadczać, nie zapomnimy o rozwoju fizycznym.
Będziemy uwrażliwiać dzieci na piękno sztuki, będziemy tańczyć i śpiewać, słuchać opowiadań w języku polskim, oswajać się z językiem angielskim.
W cenie czesnego zapewniamy:
W naszym przedszkolu wprowadzamy dzieci w świat języka angielskiego w naturalny sposób, bowiem chcemy, aby język angielski stał się od najmłodszych lat częścią ich codziennego życia.
Zajęcia prowadzone są w formie atrakcyjnych zabaw.Skutecznym narzędziem nauki w wieku przedszkolnym są piosenki, rymowanki i bajki, które pomagają utrwalić dziecku zdobywaną wiedzę.
Nasze przedszkola na stałe współpracują z logopedą, która przeprowadza konsultacje, zaleca zindywidualizowane ćwiczenia (także domowe), monitoruje postępy a w trudnych przypadkach kieruje na specjalistyczne leczenie.
Podczas ćwiczeń pracujemy nad prawidłowym rozwojem narządu mowy. Jest to szczególnie ważne w wieku przedszkolnym w celu uniknięcia wad wymowy. Ćwiczenia wykonujemy z wszystkimi dziećmi w trakcie codziennych zajęć, jako uzupełnienie konsultacji logopedycznych (oczywiście bierzemy pod uwagę wskazówki logopedy, co do rodzaju ćwiczeń).
Staramy się, aby zajęcia plastyczne w naszym przedszkolu były szczególnie ciekawe. Pragniemy, aby dzieci nie tylko rozwijały się plastycznie, ale jednocześnie odkrywały świat i eksperymentowały.
Dzieci tworzą zarówno prace indywidualnie, jak i grupowo, stosując różne techniki plastyczne: rysunek, malowanie na różnych podłożach (płótno, szkło itp.), lepienie, prace przestrzenne z wykorzystaniem różnych tworzyw, kolaże i inne. Przy okazji doskonalą zdolności manualne i rozwijają wyobraźnię, uczą się planować prace plastyczną i dobierać techniki odpowiednio do swoich potrzeb.
Podczas zajęć muzycznych dzieci osłuchują się z różnymi rodzajami muzyki (poważnej, ludowej itp.) a także śpiewają piosenki, ćwiczą rytmy oraz poznają instrumenty muzyczne.
Dzieci mają okazję zobaczyć na żywo instrumenty muzyczne i dowiedzieć się, skąd bierze się dźwięk.
Głównym celem Logorytmiki jest korygowanie wad mowy i zaburzeń słuchu, a przy tym uwrażliwienie na cechy wspólne muzyki i mowy takie, jak: rytm, melodia, tempo, barwa dźwięku i estetyka ruchowa.
Wszystkie dzieci w naszym przedszkolu objęte są specjalistyczną opieką psychologiczną. Pozwala to na precyzyjne rozpoznanie możliwości rozwojowych dziecka i podejmowanie możliwie wcześnie działań korygujących. Zajęcia prowadzone w przedszkolu przez psychologa mają na celu głównie wspieranie rozwoju społeczno-emocjonalnego. W trakcie zajęć dzieci mogą uczyć się i akceptować zasady życia społecznego, ale też rozpoznawać i akceptować emocje własne i innych osób oraz uczyć się wyrażać je i radzić sobie z nimi we właściwy, bezpieczny sposób.
Dbamy, by nasze przedszkolaki miały proste kręgosłupy, były sprawne i cieszyły się aktywnym dzieciństwem.
Na zajęciach gimnastyki korekcyjnej dla dzieci wspieramy i kierujemy aktywnością ruchową naszych przedszkolaków. Wszystko po to, żeby przeciwdziałać powstawaniu deformacji w postawie ciała.
Odpowiednia dawka ćwiczeń gimnastycznych już od najmłodszych lat wyrabia u dzieci prawidłowe nawyki i uczy je, jak samemu dbać o prawidłową postawę ciała.
Wszystkie dzieci lubią słuchać bajek. Jak wykazały badania psychologów, czytając określone bajki można dziecku pomóc w wielu trudnych dla niego sytuacjach emocjonalnych, takich jak np. irracjonalne lęki lub pierwsze dni w przedszkolu. Bajkoterapia to także doskonała metoda relaksacyjna. Odpowiednio dobrane i opowiedziane albo przeczytane historie mogą doskonale wyciszyć, choćby przed snem, po dniu pełnym wrażeń lub pracy.
Zajęcia Let’s Dance to mieszanka kilku styli tanecznych, które w głównej mierze bazują na współpracy
podczas tańca z drugą osobą. Początkowo głównym elementem każdego spotkania jest nauka
krótkiego grupowego układu tanecznego w rytm najnowszych hitów muzycznych. Natomiast wraz z
rozwojem umiejętności tanecznych Państwa dzieci, planujemy zapoznać wszystkich uczestników z
charakterystyką takich tańców jak: samba, rumba, cza-cza, tango, polka czy walc angielski.
Sensoryka ma na celu wspomaganie u dzieci poznawania świata za pomocą zmysłów – wzroku, słuchu, węchu, dotyku i smaku.
Odpowiednia integracja sensoryczna jest podstawą prawidłowego rozwoju dziecka i to od niej są zależne takie procesy jak: koordynacja ruchowa, praksja, percepcja wzrokowa i słuchowa czy mowa. Nasze układy zmysłowe współdziałają ze sobą, wpływając na siebie i pomagając sobie wzajemnie w wykonywaniu zadań związanych z codziennym funkcjonowaniem. Zarówno niewielkie jak i poważne deficyty układów zmysłowych mogą wpływać niekorzystnie na naukę szkolną, umiejętność zabawy, zdolności ruchowe czy mowę. Stąd ważne aby wspierać rozwój integracji sensorycznej już od pierwszych lat dziecka.
To wyjątkowo atrakcyjne zajęcia dla dzieci, zapewniające wiele dynamicznych zabaw. W trakcie zajęć dzieci budują pewność siebie, uczą się szacunku, odwagi, odpowiedzialności i wytrzymałości. Wzmacniają mięśnie odpowiedzialne za prawidłową postawę oraz wszystkie grup mięśniowych poprzez gry i zabawy ruchowe. Uczą się umiejętności pracy w grupie.
“Karateka musi być dobrą i pomocną osobą, nie może krzywdzić innych.”
Oprócz wystawianych kilka razy do roku własnych mini-przedstawień, dzieci mają możliwość zabawić się w kalambury, pantomimę i odgrywanie scenek. Daje im to możliwość ćwiczenia pamięci, współdziałania w grupie, przezwyciężania nieśmiałości i lęku. Poza tym jest to również forma aktywności fizycznej 🙂
Warsztaty mają na celu wzmocnienie prozdrowotnych postaw u dzieci. Podczas zajęć uczestnicy poszerzają swoją wiedzę dotyczącą prawidłowego żywienia i ogólnie pojętego zdrowego stylu życia, a wszystko to w radosnej i bezpiecznej atmosferze. Pokazujemy, że gotowanie może być łatwe i przyjemne. Udowadniamy również, że zdrowe jedzenie może być smaczne.
A ponadto:
- Spacery i wycieczki
- Zabawy na świeżym powietrzu
- Udział w wydarzeniach kulturalnych
- Spotkania z ciekawymi ludźmi
- Udział w imprezach okolicznościowych i tematycznych