NIE ZMUSZAJMY DZIECI DO AKTYWNOŚCI,
LECZ WYZWALAJMY AKTYWNOŚĆ,
NIE KAŻMY MYŚLEĆ,
LECZ TWÓRZMY WARUNKI DO MYŚLENIA.
NIE ŻĄDAJMY, LECZ PRZEKONUJMY.
POZWÓLMY DZIECKU PYTAĆ
I POWOLI ROZWIJAJMY JEGO UMYSŁ TAK,
BY SAMO WIDZIEĆ CHCIAŁO.
Janusz Korczak
AdobeStock_83097350

Będziemy uczyć wielu ciekawych i interesujących rzeczy, będziemy eksperymentować, badać, doświadczać, nie zapomnimy o rozwoju fizycznym.

Będziemy uwrażliwiać dzieci na piękno sztuki, będziemy tańczyć i śpiewać, słuchać opowiadań w języku polskim, oswajać się z językiem angielskim.

W cenie czesnego zapewniamy:

Zajęcia odbywają się ok 3 razy w tygodniu i obejmują szeroki zakres aktywności fizycznych takich jak:
– zabawy sprawnościowe (tory przeszkód, ścieżki sprawnościowe i sensoryczne)
– JOGA, zajęcia mindfulness, gimnastyka korekcyjna, aerobik
– gry zespołowe
Dzięki różnorodności i atrakcyjności zajęcia te wpływają na:
– poprawę zdolności motorycznych,
– wzmocnienie mięśni posturalnych,
– kształtowanie u naszych Bystrzaków postawy “fair play”
– poprawę chęci rywalizacji oraz umiejętności wygrywania i przegrywania

W naszym przedszkolu wprowadzamy dzieci w świat języka angielskiego w naturalny sposób, gdyż chcemy, aby język angielski stał się od najmłodszych lat częścią ich codziennego życia.
Zajęcia prowadzone są w formie atrakcyjnych zabaw, piosenek, rymowanek i bajek, które pomagają utrwalić dziecku zdobywaną wiedzę.

Zajęcia Let’s Dance to mieszanka kilku styli tanecznych, które w głównej mierze bazują na współpracy
podczas tańca z drugą osobą. Początkowo głównym elementem każdego spotkania jest nauka
krótkiego grupowego układu tanecznego w rytm najnowszych hitów muzycznych. Natomiast wraz z
rozwojem umiejętności tanecznych Państwa dzieci, planujemy zapoznać wszystkich uczestników z
charakterystyką takich tańców jak: samba, rumba, cza-cza, tango, polka czy walc angielski.

Nasze przedszkola na stałe współpracują z logopedą, która przeprowadza konsultacje, zaleca zindywidualizowane ćwiczenia (także domowe), monitoruje postępy a w trudnych przypadkach kieruje na specjalistyczne leczenie.

 Wszystkie dzieci w naszym przedszkolu objęte są specjalistyczną opieką psychologiczną. Pozwala to na precyzyjne rozpoznanie możliwości rozwojowych dziecka i podejmowanie możliwie wcześnie działań korygujących. Zajęcia prowadzone w przedszkolu przez psychologa mają na celu głównie wspieranie rozwoju społeczno-emocjonalnego. W trakcie zajęć dzieci mogą uczyć się i akceptować zasady życia społecznego, ale też rozpoznawać i akceptować emocje własne i innych osób oraz uczyć się wyrażać je i radzić sobie z nimi we właściwy, bezpieczny sposób.

Podczas ćwiczeń pracujemy nad prawidłowym rozwojem narządu mowy. Jest to szczególnie ważne w wieku przedszkolnym w celu uniknięcia wad wymowy. Ćwiczenia wykonujemy z wszystkimi dziećmi w trakcie codziennych zajęć, jako uzupełnienie konsultacji logopedycznych (oczywiście bierzemy pod uwagę wskazówki logopedy, co do rodzaju ćwiczeń).

Staramy się, aby zajęcia plastyczne w naszym przedszkolu były szczególnie ciekawe. Pragniemy, aby dzieci nie tylko rozwijały się plastycznie, ale jednocześnie odkrywały świat i eksperymentowały.
Dzieci tworzą zarówno prace indywidualnie, jak i grupowo, stosując różne techniki plastyczne: rysunek, malowanie na różnych podłożach (płótno, szkło itp.), lepienie, prace przestrzenne z wykorzystaniem różnych tworzyw, kolaże i inne. Przy okazji doskonalą zdolności manualne i rozwijają wyobraźnię, uczą się planować prace plastyczną i dobierać techniki odpowiednio do swoich potrzeb.

Podczas zajęć dzieci osłuchują się z różnymi rodzajami muzyki (młodzieżowej, poważnej, ludowej itp.) a także śpiewają piosenki, ćwiczą rytmy oraz poznają instrumenty muzyczne.
Dzieci mają okazję zobaczyć na żywo instrumenty muzyczne i dowiedzieć się, skąd bierze się dźwięk.
Głównym celem jest korygowanie zaburzeń słuchu, a przy tym uwrażliwienie na cechy wspólne muzyki i mowy takie, jak: rytm, melodia, tempo, barwa dźwięku i estetyka ruchowa.

Dbamy, by nasze przedszkolaki miały proste kręgosłupy, były sprawne i cieszyły się aktywnym dzieciństwem.
Na zajęciach gimnastyki korekcyjnej dla dzieci wspieramy i kierujemy aktywnością ruchową naszych przedszkolaków. Wszystko po to, żeby przeciwdziałać powstawaniu deformacji w postawie ciała.
Odpowiednia dawka ćwiczeń gimnastycznych już od najmłodszych lat wyrabia u dzieci prawidłowe nawyki i uczy je, jak samemu dbać o prawidłową postawę ciała.

Wszystkie dzieci lubią słuchać bajek. Jak wykazały badania psychologów, czytając określone bajki można dziecku pomóc w wielu trudnych dla niego sytuacjach emocjonalnych, takich jak np. irracjonalne lęki lub pierwsze dni w przedszkolu. Bajkoterapia to także doskonała metoda relaksacyjna. Odpowiednio dobrane i opowiedziane albo przeczytane historie mogą doskonale wyciszyć, choćby przed snem, po dniu pełnym wrażeń lub pracy.

Sensoryka ma na celu wspomaganie u dzieci poznawania świata za pomocą zmysłów – wzroku, słuchu, węchu, dotyku i smaku.
Odpowiednia integracja sensoryczna jest podstawą prawidłowego rozwoju dziecka i to od niej są zależne takie procesy jak: koordynacja ruchowa, praksja, percepcja wzrokowa i słuchowa czy mowa. Nasze układy zmysłowe współdziałają ze sobą, wpływając na siebie i pomagając sobie wzajemnie w wykonywaniu zadań związanych z codziennym funkcjonowaniem. Zarówno niewielkie jak i poważne deficyty układów zmysłowych mogą wpływać niekorzystnie na naukę szkolną, umiejętność zabawy, zdolności ruchowe czy mowę. Stąd ważne aby wspierać rozwój integracji sensorycznej już od pierwszych lat dziecka.

Oprócz wystawianych kilka razy do roku własnych mini-przedstawień, dzieci mają możliwość zabawić się w kalambury, pantomimę i odgrywanie scenek. Daje im to możliwość ćwiczenia pamięci, współdziałania w grupie, przezwyciężania nieśmiałości i lęku. Poza tym jest to również forma aktywności fizycznej 🙂

Warsztaty mają na celu wzmocnienie prozdrowotnych postaw u dzieci. Podczas zajęć uczestnicy poszerzają swoją wiedzę dotyczącą prawidłowego żywienia i ogólnie pojętego zdrowego stylu życia, a wszystko to w radosnej i bezpiecznej atmosferze. Pokazujemy, że gotowanie może być łatwe i przyjemne. Udowadniamy również, że zdrowe jedzenie może być smaczne.

Na zajęciach dzieci uczą się prawidłowego kontaktu z psem, poznają jego potrzeby i wzmacniają empatię względem zwierząt. Poza tym, spotkania to doskonała okazja do relaksacji, wyciszenia, a także znakomita motywacja do podejmowania różnorodnych działań w zakresie wspierania funkcji motorycznych, poszerzania słownika czynnego dziecka, kształtowania umiejętności narracyjnych, okazywania i nazywania emocji.
Obecność psa na zajęciach wyzwala w dzieciach spontaniczną radość i otwartość względem otoczenia.

A ponadto:

  • Spacery i wycieczki
  • Zabawy na świeżym powietrzu
  • Udział w wydarzeniach kulturalnych
  • Spotkania z ciekawymi ludźmi
  • Udział w imprezach okolicznościowych i tematycznych